Fundamentem naszej działalności telewizyjnej jest produkcja, zakup i emisja programów informacyjnych, sportowych, rozrywkowych oraz seriali i filmów fabularnych nadawanych w szeregu naszych stacji. Milionowa widownia naszych kanałów stale mobilizuje nas do powiększania portfolio kanałów i oferowania widzom różnorodnych treści dopasowanych do ich potrzeb.
Portfolio kanałów telewizyjnych Polsat
Aktualnie posiadamy 36 kanałów, w tym główny kanał Polsat. Dodatkowo współpracuje z nami 6 kanałów, które powiązane są z Grupą Polsat Plus kapitałowo lub poprzez wspólne przedsięwzięcia emisyjne.
O zaufaniu i sympatii widzów najlepiej mówi popularność wybieranych przez nich kanałów. Telewizja Polsat rok 2020 zakończyła w czołówce rankingów oglądalności. Wśród widzów w grupie komercyjnej (16-49 lat), najpopularniejszej wśród reklamodawców, Polsat zanotował 9,5% udziału, TVN – 9,6%, TVP1 – 5,7%, TVP2 – 6,4%. Oglądalność kanałów tematycznych Telewizji Polsat również uplasowała się w czołówce rankingów oglądalności i wyniosła 15,4%.
Obiektywizm jako podstawa naszej działalności informacyjnej
Naszym flagowym programem informacyjnym są „Wydarzenia” nadawane w Polsacie i Polsacie News. Dokładnie 11 października 2004 r. w Polsacie zostało wyemitowane pierwsze wydanie programu. W ciągu 16 lat „Wydarzenia” zdobyły zaufanie widzów i dziś należą do najpopularniejszych programów informacyjnych w polskiej telewizji. Według badania IBRIS dla Onet.pl z czerwca 2020 r. na temat rzetelności programów informacyjnych, „Wydarzenia” i Polsat News są uznawane za najbardziej rzetelny serwis i kanał informacyjny w Polsce.
Publicystyka społecznie zaangażowana
W naszych programach publicystycznych staramy się realnie pomagać widzom wszędzie tam, gdzie mamy taką możliwość. Przykładem społecznie zaangażowanego dziennikarstwa są programy:
„Interwencja”, dzięki któremu widzowie poznają dramatyczne ludzkie historie. Reporterzy magazynu nie pozostają obojętni na krzywdę zwykłych ludzi – dla wielu z nich ten program jest ostatnią szansą na pomoc i sprawiedliwość.
„Interwencja – taka jest Polska”, podsumowująca najciekawsze historie „Interwencji” oraz pokazująca nowe wątki w sprawach prezentowanych przez redakcję programu.
„Państwo w Państwie”, który walczy z powszechnym przekonaniem, że wszyscy prowadzący działalność gospodarczą to potencjalni przestępcy. Dziennikarze magazynu ujawniają ekstremalnie trudne sytuacje, z jakimi na co dzień zmagają się przedsiębiorcy w Polsce i wskazują niewłaściwe postawy czy też niesprzyjające przedsiębiorcom regulacje.
Redakcja „Państwa w Państwie” za swoją ciężką, ale jakże owocną pracę była wielokrotnie nagradzana, m.in.: wyróżnieniem honorowym Nagrody Radia Zet im. Andrzeja Woyciechowskiego, główną nagrodą XIV edycji Konkursu im. Władysława Grabskiego, a także „Złotą Wagą” Naczelnej Rady Adwokackiej czy nagrodą „Wolności słowa” i Grand Press 2012 w kategorii Publicystyka.
„Raport” ujawniający nieznane wątki spraw, którymi żyje cała Polska, i mówiący o tym, co boli, przeszkadza, niepokoi albo jaki wpływ na nasze życie czy też na gospodarkę ma pandemia koronawirusa.
„Nasz nowy dom” dzięki zaangażowaniu ekipy architektów i budowlańców przez siedem lat udało się całkowicie zmienić życie ponad 216 rodzin. Zrujnowane, zagracone domy, w których często nie było nawet łazienki zyskały nowe, ciepłe i bezpieczne oblicze, a rodziny otrzymały szansę na nowe życie. Radość i spokój, jakie biją od naszych bohaterów, pokazują, że wsparcie Polsatu i ekipy programu daje realną szansę na lepsze życie.
Dobra praktyka
Kontynuacja
"Nasz Nowy Dom"
„Nasz nowy dom” to wyjątkowy program telewizyjny z portfolio Telewizji Polsat (Grupa Polsat Plus), który daje radość i nadzieję na lepszą przyszłość rodzinom w różnych zakątkach Polski. W każdym odcinku specjaliści (architekt i ekipa budowlana) toczą wyścig z czasem i trudnościami, aby zapewnić nowy dom dla wybranej rodziny – czasem dotkniętej przez los kłopotami materialnymi, innym razem chorobą czy osieroceniem. Program prowadzi Katarzyna Dowbor, która z pasją i zaangażowaniem pomaga spełniać marzenia uczestników programu.
Rok 2020 był bardzo wyjątkowy dla ekipy realizacyjnej. Na ekranach pojawił się 15. jubileuszowy sezon oraz dwusetny odcinek programu. Dzięki wsparciu sponsorów, Telewizja Polsat gruntownie wyremontowała wiele domów i mieszkań, zapewniając również podstawowe wyposażenie, w tym m.in. nowoczesne telewizory z dostępem do setek programów informacyjnych, edukacyjnych i rozrywkowych od Cyfrowego Polsatu oraz tablety, smartfony i dostęp do Internetu od sieci Plus. W wyremontowanych domach i mieszkaniach mieszka wygodnie już ponad 650 osób.
Różnorodna rozrywka
Widzowie Polsatu mogą zawsze liczyć na doskonałą rozrywkę – kabarety, filmy, seriale oraz show muzyczne i taneczne cieszą się niesłabnącą, wielomilionową widownią.
Ulubiony taneczny show „Dancing with the Stars. Taniec z Gwiazdami” regularnie oglądają miliony Polaków. Poza widowiskowym tanecznym show, program stał się także przestrzenią do pokazania udanej integracji społecznej osób niepełnosprawnych. Na deskach parkietu „Tańca z gwiazdami” stanęło już kilku tancerzy z różnymi niepełnosprawnościami, którzy w ten sposób chcą udowodnić widzom, że wszystko jest możliwe, a ograniczenia tak naprawdę stawiamy sobie sami.
Dobra praktyka
Kontynuacja
Wspieranie niepełnosprawności i różnorodności
11. edycja „Tańca z Gwiazdami”, to już kolejna, w której wziął udział niepełnosprawny uczestnik – Sylwester Wilk, sportowiec bez nogi. W 9. edycji była to Joanna Mazur – niewidoma lekkoatletka, która wygrała cały program. W 2. edycji tego tanecznego show wziął udział niepełnosprawny podróżnik – Jan Mela, zaś w 7. edycji programu – Miss Świata Głuchych Iwona Cichosz.
9.edycja Tańca z Gwiazdami była też pierwszym programem rozrywkowym w Polsacie, w którym pojawiła się audiodeskrypcja dla osób niewidomych i niedowidzących, realizowana podczas trwania odcinka, na żywo. Dziennikarka Polsat Sport – Aleksandra Szutenberg – stała się oczami dla tych, którzy za pomocą jej słów mogli poczuć niezwykłe emocje tanecznego widowiska.
Audiodeskrypcja polega na opisywaniu przez lektora wizualnej warstwy programu. W filmie czy spektaklu lektor mówi między dialogami o kostiumach, scenografii, przebiegu akcji. Jednak podczas emisji „Tańca z Gwiazdami” nie ogranicza się tylko do takich opisów. Aleksandra Szutenberg, aby sprostać oczekiwaniom widzów, odbyła długą rozmowę z niewidomą biegaczką, Joanną Mazur. Dowiedziała się od niej, że kostiumy tancerzy i scenografia w studio to nie wszystko, co chcieliby wiedzieć. Najważniejsze są dla nich emocje w trakcie programu na żywo i właśnie to stara się przekazać podczas trwania show. Aby włączyć audiodeskrypcję, należy wcisnąć na pilocie przycisk do zmiany ścieżki dźwiękowej i wybrać alternatywny przekaz dźwiękowy.
W 7.edycji programu w 2017 roku, kiedy jedną z uczestniczek była głuchoniema Iwona Cichosz, Polsat po raz pierwszy w historii wprowadził napisy dla osób niesłyszących podczas programu nadawanego na żywo
Dobra praktyka
Kontynuacja
Cel charytatywny w show „Twoja Twarz Brzmi Znajomo”
„Twoja twarz brzmi znajomo”, to polski program rozrywkowy emitowany na antenie Polsatu od 8 marca 2014, oparty na hiszpańskim formacie „Your Face Sounds Familiar”. Zwycięzca każdego odcinka show przekazuje co tydzień czek na 10 tys. zł, a w finale aż 100 tys. zł na wybrane cele charytatywne – wspierając chorą osobę, dom dziecka czy też schroniska dla zwierząt. Przez trzynaście edycji programu „Twoja Twarz Brzmi Znajomo” wystąpiło w sumie ponad 100 artystów, którzy przeszli ponad 1 000 doskonałych metamorfoz, a na wybrane cele charytatywne przeznaczyli już ponad 2 mln zł.
W 2020 r. program wygrał Paweł "Czadoman" Dudek, który wygraną postanowił przekazać na rzecz Fundacji "Rak’n’Roll". Po raz pierwszy też zrealizowano świąteczny odcinek specjalny w formie konkursu, nie zaś jako montażu występów archiwalnych. Wzięło w nim udział 10 gości, którzy wystąpili wcześniej w programie jako uczestnicy. W wyniku głosowania jury odcinek specjalny zwyciężyli ex aequo: Katarzyna Skrzynecka, Adam Strycharczuk, Gosia Andrzejewicz oraz Czadoman. Nagrodę w wysokości 100 tys. złotych przekazano Fundacji Polsat.
Dotychczasowe edycje programu „Twoja Twarz Brzmi Znajomo" wygrali i przeznaczyli środki na wybrany cel charytatywny kolejno:
1 edycja: Katarzyna Skrzynecka – Fundacja „Koocham”
2 edycja: Marek Kaliszuk – Fundacja „Między Niebem a Ziemią”,
7 edycja: Katarzyna Popowska – Fundacja Dzieciom „Zdążyć z pomocą” na rzecz Karinki Cicheckie
8 edycja: Kacper Kuszewski – Fundacja Centrum Praw Kobiet,
9 edycja: Filip Lato – Fundacja „Zdążyć z pomocą” na rzecz Julka Maranowskiego,
10 edycja: Mateusz Ziółko – Towarzystwo Przyjaciół Chorych Sądeckie Hospicjum,
11 edycja: Kazimierz Mazur – Fundacja Dom Rodzinnej Rehabilitacji Dzieci z Porażeniem Mózgowym z Opola,
12 edycja: Adam Strycharczuk – Fundacja „Zdążyć z pomocą” na leczenie Lenki Szczepańskiej z zespołem kociego krzyku.
Polsat SuperHit Festiwal 2020, zaplanowany na 22-24 maja 2020 r., nie odbył się. Wydarzenie zostało odwołane w związku z pandemią koronawirusa, a decyzję tę podjęliśmy w trosce o zdrowie i bezpieczeństwo kilkunastu tysięcy widzów, którzy biorą w nim udział na widowni Opery Leśnej, jak i kilkuset naszych pracowników i współpracowników, którzy przygotowują i realizują imprezę.
Naszą rozrywkową ofertę wzbogacają również uwielbiane przez widzów seriale „Przyjaciółki”, „W rytmie serca”, „Gliniarze”, „Pierwsza miłość”, „Świat według Kiepskich” i „Ślad”.
24 grudnia w Wigilię Bożego Narodzenia, na antenie Telewizji Polsat zobaczyliśmy dwa wyjątkowe wydarzenia: „Golec uOrkiestra. Kolędowanie z Janem Pawłem II” w stulecie urodzin Papieża oraz najpiękniejsze kolędy zaśpiewane przez Artystów we wnętrzach Sanktuarium Matki Boskiej Bolesnej w Mariańskim Porzeczu. W „Wielkim kolędowaniu z Polsatem” śpiewali m.in. Sanah, Enej, Eleni, Sylwia Grzeszczak, Dawid Kwiatkowski, Basia Kurdej-Szatan, Rafał Szatan, Stanisława Celińska czy Sebastian Karpiel-Bułecka.
Tegoroczny Sylwester był zupełnie inny, bo wszyscy zostaliśmy w domach. Dlatego też – specjalnie dla swoich widzów – Telewizja Polsat zorganizowała w swoich studiach największą domówkę w Polsce. Na żywo zagrali, m.in.: Bajm, Doda, Sylwia Grzeszczak, Dawid Kwiatkowski, Enej, Alicja Majewska, Czadoman, Michał Szpak, Daj to głośniej, Sławomir, Stefano Terrazzino i Liber&InoRos. Widzowie usłyszeli także Bailando i Vamos a la Playa w wykonaniu Loony, a zakochani w muzyce lat 90-tych bawili się przy dźwiękach zespołu Fun Factory. Transmisja Sylwestrowej Mocy Przebojów dostępna była w Telewizji Polsat, IPLI, w Interia.pl oraz Polsat News.
17 edycję Mikołajkowego Bloku Reklamowego obejrzało ponad 7 mln widzów. Dzięki tak wysokiej oglądalności udało się zebrać 1,6 mln zł. Po raz kolejny akcja Telewizji Polsat i Polsat Media odniosła ogromny sukces, a cała kwota została przekazana na leczenie i rehabilitację chorych dzieci - podopiecznych Fundacji Polsat. W ciągu dotychczasowych siedemnastu edycji Mikołajkowego Bloku Reklamowego zebraliśmy ponad 21,6 mln zł (więcej w Rozdziale 1.7.1. Fundacja Polsat).
Biorąc pod uwagę średnią oglądalność 4 świątecznych dni, wygraliśmy w grupie komercyjnej (udział w oglądalności osiągnął poziom 10,5 %), natomiast zajęliśmy 2 pozycję, tuż za TVP1, wśród wszystkich widzów oglądających telewizję w naszym kraju (z bardzo dobrym wynikiem: ponad 8%).
Najlepszy sport
Dzięki Telewizji Polsat polscy widzowie mają możliwość oglądania najważniejszych wydarzeń sportowych, którymi emocjonują się setki milionów ludzi na całym świecie. Pokazujemy najpopularniejsze i najbardziej emocjonujące zawody oraz gwiazdy sportu. Relacjonowanie najważniejszych imprez to również popularyzacja wielu dyscyplin sportu, które często wzbudzają u widzów w różnym wieku entuzjazm i chęć ich uprawiania.
Z jednej strony zachęcamy dzieci i młodzież do wyjścia z domu i zainteresowania się sportem, z drugiej pomagamy osobom dorosłym w podjęciu decyzji o znalezieniu choćby chwili dla siebie na sportowo. Dla wszystkich, którzy kochają sport, został stworzony magazyn „Atleci”. W programie widzowie znajdą m.in. relacje z imprez, rozmowy z gwiazdami, praktyczne porady ekspertów, a także ciekawych ludzi sportu i wyjątkowe miejsca na sportowej mapie Polski.
Od sezonu 2018/2019 Liga Mistrzów i Liga Europy UEFA są dostępne przez trzy kolejne sezony w kanałach Polsatu. Z myślą o tych rozgrywkach Polsat uruchomił najnowocześniejsze i największe studio sportowe w Polsce, a każdy program jest realizowany z wykorzystaniem nowoczesnych technologii – VIZRT, rozszerzonej rzeczywistości (AR) i modeli 3D oraz wirtualnego studia.
Z końcem 2020 roku sportowa lokomotywa Polsatu, Polsat Sport, otrzymał wyróżnienie „Fighter Roku” za śmiałe posunięcia stacji w tym wyjątkowym czasie, m.in. wprowadzenie na antenę pasma śniadaniowego „Poranek z Polsatem Sport”, a także emisję archiwalnych dokumentów sportowych oraz produkcję autorskich reportaży i dokumentów na temat mniej medialnych dyscyplin, które dzięki kanałowi stają się zauważalne. Wyróżnienie zostało przyznane przez „Media&Marketing Polska” – ogólnopolski magazyn poświęcony mediom, reklamie i marketingowi.
Zaangażowanie w produkcje kinową
Grupa Polsat Plus jest mocno zaangażowana w produkcje kinowe, zarówno w koprodukcje, jak i te własne. Działająca w ramach Grupy Cyfrowa Strefa Twórców (CST) to unikalny w Polsce program wsparcia krajowych produkcji filmowych. Oferujemy filmowcom możliwość zgłaszania autorskich projektów, które możemy objąć opieką produkcyjną, promocyjną i dystrybucyjną.
Od początku działalności CST tytuły z jej portfolio odniosły duży sukces komercyjny (łącznie 12 filmów, ponad 11,5 mln widzów)
W roku ubiegłym premierę kinową miały dwa tytuły, które obejrzało przed marcowym zamknięciem kin łącznie prawie 3 mln widzów:
„Psy 3. W imię zasad” w reż. Władysława Pasikowskiego,
„Jak zostałem gangsterem. Historia prawdziwa” w reż. Macieja Kawulskiego.
Pomimo trudności branży związanych z pandemią, w 2020 r. udało się zrealizować 3 filmy fabularne, których premiera kinowa planowana jest na jesień 2021 r.:
„To musi być miłość” w reż. Michała Rogalskiego,
„Najmro. Kocha, kradnie, szanuje.” w reż. Mateusza Rakowicza, na podstawie życiorysu Zbigniewa Najmrodzkiego,
„Szczęścia chodzą parami” w reż. Bartosza Prokopowicza.
TFP Sp. z o.o. współpracująca z Grupą Polsat Plus dodatkowo planuje wprowadzić do kin wyprodukowany przez siebie film familijny „Czarny młyn” w reż. Mariusza Paleja.
Z myślą o osobach z dysfunkcjami narządu wzroku i słuchu
Nasza stacja Super Polsat – pierwsza stacja w Polsce i Europie, w której zdecydowana większość ramówki jest dostosowana do odbioru przez osoby z niepełnosprawnością narządów wzroku lub/i słuchu – cieszy się rosnącym zainteresowaniem. W ofercie Super Polsat znajduje się wszystko to, co najlepsze z produkcji Telewizji Polsat – niezapomniane programy rozrywkowe, kulinarne i muzyczne oraz przebojowe seriale, które zyskały wiernych fanów. W ramówce nie brakuje również znanych hitów filmowych.
Dobra praktyka
Nowość 2020
Polsat News z napisami
Polsat News, stacja informacyjna Grupy Polsat Plus, wprowadziła jako pierwsza komercyjna stacja informacyjna napisy na żywo głównie dla osób niesłyszących i słabosłyszących. Od lutego 2020 r. główne wydanie „Wydarzeń” i „Wydarzenia Wieczorne” (program już emitowany z tłumaczeniem na język migowy) oraz programy publicystyczne – „Gość Wydarzeń”, „Wydarzenia i Opinie”, „Interwencja Extra”, „Skandaliści” i „Prezydenci i Premierzy” są dostępne do obejrzenia z napisami. Wystarczy uruchomić w telewizorze odpowiednią funkcję.
Napisy na żywo są realizowane metodą respeakingu z moderacją. Respeaking jest stosowany od prawie 20 lat. Używają go m.in. telewizje brytyjskie i amerykańskie. Po raz pierwszy metoda została wykorzystana w 2001 roku przez telewizję BBC. W Polsat News zespół składający się z respeakera oraz moderatora na bieżąco w trakcie programu przygotowuje napisy, które są wyświetlane widzom. W ten sposób praktycznie każda osoba, która śledzi program z wyłączonym dźwiękiem otrzymuje możliwość obejrzenia go z pełnym przekazem, a nie tylko z możliwością przeczytania informacji "na pasku".
Napisy są przygotowywane przez zespół Dostępni.eu, który już wcześniej współpracował z Telewizją Polsat przy realizacji napisów na żywo i napisów dla niesłyszących w programie "Dancing with the Stars. Taniec z Gwiazdami".
Czas reklamowy ściśle uregulowany
Rygorystycznie przestrzegamy również obowiązków i ograniczeń dotyczących reklamy. Bloki reklamowe na naszych antenach są łatwo odróżnialne od audycji i nie zajmują więcej niż 12 minut w ciągu godziny zegarowej. Nasze ogłoszenia z informacją o audycjach nie zajmują więcej niż 2 minuty w ciągu godziny zegarowej.
W kanałach Telewizji Polsat – zgodnie z przepisami – co najmniej 33% kwartalnego czasu nadawania programu to audycje wytworzone pierwotnie w języku polskim, a ponad 50% – audycje europejskie, pochodzące głównie z państw członkowskich UE.
Nasze ogłoszenia z informacją o audycjach nie zajmują więcej niż 2 minuty w ciągu godziny zegarowej. Wszystkie audycje sponsorowane mają oznaczenie sponsora. Ujawniamy również lokowanie produktów lub usług.
Biuro Reklamy Polsat Media
Biuro Reklamy Polsat Media to portfolio 79 kanałów telewizyjnych, łączących dużą ogólnopolską stację telewizyjną Polsat oraz szeroki pakiet kanałów tematycznych, należących do Grupy Polsat Plus oraz innych nadawców polskich i zagranicznych. Łączny udział w oglądalności stacji obsługiwanych przez Polsat Media reklamowo w 2020 r. wyniósł blisko 39% w grupie docelowej 16-49 lat.
Polsat Media to również kompleksowa oferta produktów nietelewizyjnych, w których skład wchodzą: Polsat Media Online (reklama video oraz display), z uwzględnieniem pełnej obsługi reklamowej Grupy Interia.pl, Polsat Media AdScreen (cyfrowe nośniki OOH), Polsat Media AdTube (platforma zrzeszająca twórców internetowych), Polsat Media Digital Audio (reklama audio w Internecie) oraz ponadregionalna stacja radiowa Muzo.fm.
Polsat Media to największe biuro reklamy nie tylko pod względem liczby obsługiwanych kanałów, ale również udziału w oglądalności oraz udziału w rynku reklamy telewizyjnej.
Jako grupa prowadząca działalność na rynkach podlegających szeregowi regulacji prawnych, podlegamy stałemu monitoringowi i weryfikacji naszej działalności ze strony organów regulacyjnych. W minionych latach Urząd Ochrony Konsumentów i Konkurencji okazjonalnie kwestionował wybrane aspekty z prowadzonej przez Cyfrowy Polsat i sieć Plus komunikacji marketingowej. Postępowania wyjaśniające oraz nasze odwołania od niektórych spośród tych decyzji nadal są w toku.
Z kolei Telewizja Polsat w trakcie 2020 r. została ukarana przez Krajową Radę Radiofonii i Telewizji karami w wysokości 15 tys. zł w związku z rozpowszechnianiem audycji „Nowa Gra+” na antenie Polsat Games i 20 tys. zł w związku z emisją filmu „Botoks”. Obie decyzje zostały przez spółkę zaskarżone i nie ma jeszcze ostatecznego rozstrzygnięcia w tych sprawach.
W 2020 nie stwierdzono innych niezgodności z regulacjami lub dobrowolnymi kodeksami regulującymi kwestie komunikacji marketingowej, z uwzględnieniem reklamy, promocji i sponsoringu, skutkujących nałożeniem kar. Natomiast uprawomocniła się decyzja Prezesa UOKiK z 30 grudnia 2016 r., na mocy której nałożono na Cyfrowy Polsat i Polkomtel kary pieniężne oraz obowiązki publikacyjne w związku z treścią jednej z reklam programu smartDOM sprzed 7 lat. Linki do decyzji są widoczne na stronach internetowych spółek.
Jesteśmy sygnatariuszami szeregu dobrowolnych porozumień branżowych związanych z etyką emisji programów. Najważniejsze z nich to:
standardy dotyczące formatów reklamowych online QUALID IAB Polska,
porozumienia nadawców telewizyjnych w sprawie zasad rozpowszechniania reklam i wskazań sponsorskich dotyczących artykułów spożywczych lub napojów zawierających składniki, których obecność w nadmiernych ilościach w codziennej diecie jest niewskazana,
inicjatywa na rzecz uczciwej reklamy IAB Polska,
Kodeks Dobrych Praktyk w sprawie szczegółowych zasad ochrony małoletnich w audiowizualnych usługach medialnych na żądanie,
Deklaracja współpracy na rzecz bezpieczeństwa dzieci i młodzieży w Internecie.
Informujemy, że na stronie stosujemy pliki cookies.
Kliknij Wyrażam zgodę, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Zobacz naszą Politykę prywatności, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki internetowej.