Nasze podejście i filozofia #Cyfrowa Odpowiedzialność

Linie - pomarańcz
intro image

Naszą misję społeczną (#CyfrowaOdpowiedzialność) realizujemy w temacie bezpieczeństwa, pomocy dzieciom, promocji sportu i aktywności fizycznej oraz edukacji.

Edukację społeczną prowadzimy od lat, ale w szczególności w 2020 roku zaangażowanie w walkę z koronawirusem uświadomiło nam, jak ważny jest to filar dla naszego otoczenia. Dlatego też od minionego roku misja edukacyjna stała się jedną z fundamentalnych dziedzin naszej misji społecznej.

Odpowiedzialność w Grupie Polsat Plus

  • Bezpieczeństwo

    • Zarządzanie bezpieczeństwem teleinformatycznym

    • Współpraca w zakresie bezpieczeństwa

    • Walka z piractwem TV

    • Bezpieczeństwo produktów i usług

    • Współpraca ze służbami ratowniczymi

    • Bezpieczeństwo i higiena pracy

  • Pomoc dzieciom

    • Fundacja POLSAT

    • Wolontariat pracowniczy

  • Promocja sportu i aktywności fizycznej

    • Sponsoring siatkówki

    • Tysiące godzin transmisji sportowych

    • Wsparcie amatorskich i profesjonalnych imprez sportowych

  • Edukacja

    • Przeciwdziałanie wykluczeniu cyfrowemu

    • Współpraca z Centrum Nauki Kopernik

    • Promowanie bezpieczeństwa w górach i nad wodą

    • Nauka pierwszej pomocy

    • Szerzenie wiedzy o ekologii

    • Edukacja w zakresie zdrowego trybu życia

Linie - pomarańcz
Lista tematów kluczowych dla Grupy Polsat Plus w poszczególnych obszarach

  • Rynek i biznes

    • Wpływ Grupy Polsat Plus na polską gospodarkę i otoczenie legislacyjne

    • Odpowiedzialne zarządzanie

    • Etyka i ład korporacyjny

    • Odpowiedzialna komunikacja marketingowa

    • Odpowiedzialne budowanie przekazu telewizyjnego

    • Jakość produktów

    • Innowacyjność

  • Miejsce pracy

    • Warunki pracy

    • Edukacja i rozwój pracowników

    • Bezpieczeństwo i higiena pracy

  • Otoczenie społeczne

    • Wolontariat pracowniczy

    • Przeciwdziałanie wykluczeniu cyfrowemu

    • Bezpieczeństwo produktów i usług

    • Promocja sportu i zdrowego stylu życia

  • Środowisko

    • Ekoprodukty

    • Recykling odpadów

    • Energooszczędność

    • Zakup energii odnawialnej

Cele Zrównoważonego Rozwoju realizowane w Grupie Polsat Plus
icon
SDG 1
Koniec z ubóstwem


  • zaangażowanie w akcje charytatywne, których misją jest przeciwdziałanie ubóstwu i wykluczeniu społecznemu (wolontariat pracowniczy),
  • gruntowne remonty domów i mieszkań dla rodzin dotkniętych przez los (np. kłopotami materialnymi, chorobą, osieroceniem) w programie “Nasz nowy dom”,
  • wspieranie wybranych celów charytatywnych w ramach wybranych programów Telewizji Polsat (m.in. “Twoja Twarz Brzmi Znajomo”).
icon
SDG 3
Dobre zdrowie i jakość życia


  • 25 lat doświadczenia w niesieniu pomocy dla chorych dzieci przez Fundację Polsat,
  • misja Fundacji (m.in. duże, ogólnopolskie kampanie, z których dochód przeznaczany jest na  leczenie i rehabilitację dzieci),
  • pomoc Fundacji w budowie nowoczesnych ośrodków medycznych oraz modernizacji szpitali (zwłaszcza oddziałów dziecięcych) w całym kraju,
  • zakup przez Fundację sprzętu medycznego do szpitali i placówek zdrowia opiekujących się dziećmi,
  • dodatkowe wsparcie społeczeństwa, służby zdrowia i naszych pracowników w walce z pandemią koronawirusa,
  • promocja sportu i zdrowego stylu życia m.in. poprzez emisję wydarzeń sportowych na antenie Telewizji Polsat, realizowanie dedykowanych programów edukacyjnych oraz udział drużyny Polsat Biega w kluczowych biegach.
icon
SDG 4
Dobra jakość edukacji


  • misja Stowarzyszenia Program Czysta Polska,
  • szerzenie wiedzy o ekologii i postawy prośrodowiskowej,
  • programy informacyjne nt. środowiska naturalnego w Telewizji Polsat i artykuły w portalu Polsatnews.pl,
  • przeciwdziałanie wykluczeniu cyfrowemu, m.in. poprzez rozwój i popularyzację nowoczesnych technologii dostępu do Internetu,
  • stała współpraca sieci Plus z Centrum Nauki Kopernik,
  • e-Tornister (zintegrowana platforma edukacyjna, zastępująca tradycyjne podręczniki i ćwiczenia w szkole),
  • edukacja na temat bezpieczeństwa w górach i nad wodą podczas eventów wakacyjnych i w trakcie ferii,
  • warsztaty z pierwszej pomocy,
  • akcje charytatywne wspierające rozwój dzieci niepełnosprawnych w ramach wolontariatu pracowniczego,
  • transfer wiedzy i wymiana doświadczeń pomiędzy pracownikami w ramach dużych projektów prowadzonych w wybranych spółkach w Grupie Polsat Plus.
icon
SDG 8
Wzrost gospodarczy i godna praca


  • ciągły rozwój oferowanych usług i technologii,
  • respektowanie praw człowieka,
  • różnorodność w miejscu pracy,
  • rozwój kompetencji pracowników,
  • stabilne miejsce pracy i wieloletni staż pracowników,
  • ZFŚS, benefity pracownicze, promocja zdrowego stylu życia,
  • wolontariat pracowniczy,
  • komunikacja raportu społecznej odpowiedzialności Grupy (wewnątrz i na zewnątrz organizacji).
icon
SDG 9
Innowacyjność, przemysł, infrastruktura


  • regularny rozwój sieci Internetu z wykorzystaniem nowoczesnych technologii – sieć Plus liderem technologii 5G,
  • emisja zielonych obligacji, z których środki w wysokości 1 miliarda złotych zostały przeznaczone na refinansowanie inwestycji prośrodowiskowych, m.in. na modernizację i unowocześnienie infrastruktury telekomunikacyjnej Grupy w obszarze efektywności energetycznej,
  • działania w Grupie Polsat Plus w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR),
  • zachęcanie wszystkich Polaków do działania na rzecz środowiska (Stowarzyszenie Program Czysta Polska),
  • zwiększanie efektywności energetycznej i unikanie niepotrzebnego zużycia energii,
  • wewnętrzny program Crowd+ wspierający kulturę innowacji,
  • najnowsze technologie w studio Polsatu Sport,
  • nowoczesne studio „Wydarzeń” i Polsat News.
icon
SDG 10
Mniej nierówności


  • dostosowanie większości ramówki stacji Super Polsat do odbioru przez osoby z niepełnosprawnością narządów wzroku lub/i słuchu,
  • udogodnienia dla osób z niepełnosprawnościami w obsłudze klienta w Cyfrowym Polsacie i Plusie oraz w ramach kanałów Telewizji Polsat, m.in. uruchomienie przez Polsat News napisów na żywo dla osób niesłyszących i słabosłyszących,
  • udana integracja społeczna osób niepełnosprawnych w programach Telewizji Polsat (m.in. w “Tańcu z Gwiazdami”), które to osoby udowadniają, że wszystko jest możliwe.
icon
SDG 12
Odpowiedzialna konsumpcja i produkcja


  • certyfikaty ISO 9001:2015, ISO 14001:2015 i oraz ISO 45001:2018 w zakresie Produkcji elektronicznego sprzętu telekomunikacyjnego oraz powszechnego użytku dla InterPhone Service,
  • certyfikaty ISO 9001:2015 (w zakresie dbałości o wysoką jakość oferowanych usług) oraz ISO 14001:2015 (odpowiedzialność ekologiczna firmy w zakresie: sprzedaż produktów i usług telekomunikacyjnych oraz sprzedaż energii elektrycznej, obsługa i utrzymanie klienta) dla Polkomtelu,
  • produkty przyjazne środowisku (wykorzystywanie minimum surowców w produkcji, eliminowanie niepotrzebnego opakowania, wydajna dystrybucja i skuteczny recykling produktów po zakończeniu eksploatacji).
icon
SDG 13
Działania w dziedzinie klimatu


  • identyfikacja istotnych obszarów wpływu środowiskowego,
  • wprowadzenie oferty instalacji fotowoltaicznych; usługa jest dostępna na terenie całej Polski i wsparta kampanią ogólnopolską komunikującą korzyści z posiadania odnawialnych źródeł energii,
  • wspólna troska o środowisko naturalne, powietrze, wodę i przyrodę (Stowarzyszenie Program Czysta Polska),
  • edukacja środowiskowa najbliższego otoczenia (m.in. na łamach Magazynu dla Abonentów “Brawo Ty!” i na antenie Telewizji Polsat)
  • promowanie postawy proekologicznej wśród pracowników,
  • badanie wpływu urządzeń nadawczych na otoczenie,
  • bieżąca kontrola zużycia surowców,
  • oszczędzanie energii elektrycznej,
  • zarządzanie odpadami i przekazywanie ich do wyspecjalizowanych firm recyklingowych.

Patrząc na Cele Zrównoważonego Rozwoju i ich zgodność z naszą zaktualizowaną misją społeczną, ustaliliśmy kluczowe priorytety dla Grupy Polsat Plus i przypisaliśmy do nich kluczowe wskaźniki efektywności.

Kluczowe priorytety dla Celów Zrównoważonego Rozwoju realizowanych w Grupie Polsat Plus

Priorytet/Cel Zgodność z misją społeczną KPI korzyści biznesowych KPI korzyści społecznych

Priorytet 1
Cel 8:
Wzrost gospodarczy
i godna praca

Filar 1:
BEZPIECZEŃSTWO

Zapewnienie najwyższych standardów bezpieczeństwa w procesie świadczenia usług i dostarczanie najwyższej jakości produktów; Tworzenie godziwego miejsca pracy i bezpiecznego środowiska pracy; Bycie wiarygodnym partnerem biznesowym jako duży gracz rynkowy o stabilnej pozycji.

Dostęp do produktów i usług najwyższej jakości od zaufanego dostawcy z wieloletnim doświadczeniem, dbającego o standardy i zgodność z regulacjami i wymogami prawnymi; Dostarczanie innowacyjnych technologii wspierających bezpieczeństwo Polaków podczas wypoczynku w górach i nad wodą; Zapewnienie wsparcia dla klientów i pracowników w społecznych sytuacjach kryzysowych.

Priorytet 2
Cel 3:
Dobre zdrowie i jakość życia

Filar 2:
POMOC DZIECIOM

Inspirowanie najbliższego otoczenia biznesowego do niesienia pomocy dla najbardziej potrzebujących oraz wspieranie kompetencji miękkich u pracowników dzięki wolontariatowi pracowniczemu.

Ratowanie zdrowia i życia najmłodszych poprzez aktywne wspieranie działalności Fundacji Polsat.

Priorytet 3
Cel 3:
Dobre zdrowie
i jakość życia

Filar 3:
PROMOCJA SPORTU
I AKTYWNOŚCI FIZYCZNEJ

Innowacyjne rozwiązania i technologie wspierające społeczeństwo w diagnostyce i procesach leczenia oraz prowadzeniu zdrowego trybu życia; Wysokiej jakości treści na kanałach sportowych, wspierające Polaków w aktywnym dbaniu o kondycję i pasje sportowe.

Wspieranie właściwych działań i nawyków oraz zdrowego stylu życia wśród klientów, widzów i pracowników.

Priorytet 4
Cel 4:
Dobra jakość edukacji

Filar 4:
EDUKACJA

Produkty i oferta uwzględniające wyzwania klimatyczne oraz przystępne cenowo produkty i usługi, eliminujące bariery w dostępie do edukacji i poprawiające jakość nauczania.

Wspieranie działań edukacyjnych, ze szczególnym uwzględnieniem grup zagrożonych wykluczeniem w dostępie do wiedzy i/lub informacji.

Interesariusze Grupy Polsat Plus



  • Interesariusze

    Sposoby i częstotliwość zaangażowania interesariuszy oraz kluczowe dla nich kwestie znajdują się w pełnej wersji raportu

    Pobierz raport

    • Klienci

      • Osoby fizyczne i firmy
      • Abonenci usług płatnej TV i telekomunikacyjnych
      • Telewidzowie
      • Użytkownicy IPLI
    • Media ogólnopolskie i branżowe

      • Prasa
      • Internet
      • Radio
      • Telewizja
    • Regulatorzy i instytucje państwowe

      • KRRiT, UKE, UOKiK
      • UODO
      • GIOŚ, instytucje samorządowe
      • GUS, KNF, Krajowy Rejestr Sądowy
      • Rada Ministrów
      • Sejm i Senat
      • Komisja Europejska, Parlament Europejski, Rada Unii Europejskiej
      • BEREC
      • Rada Mediów Narodowych
      • Rada ds. Cyfryzacji
    • Partnerzy biznesowi

      • Dystrybutorzy
      • Reklamodawcy i pośrednicy reklamowi
      • Instytucje naukowe
      • Organizacje branżowe i izby handlowe
      • Związki sportowe
    • Rynek kapitałowy

      • Uczestnicy rynku kapitałowego
      • Analitycy biur maklerskich
      • Akcjonariusze
      • Obligatariusze
      • Inwestorzy instytucjonalni i indywidualni
      • Agencje ratingowe
    • Konkurencja

      • Podmioty z rynku:
        • mediów
        • telekomunikacji
        • usług cyfrowych
    • Pracownicy

      • Obecni pracownicy i ich rodziny;
      • Potencjalni pracownicy
      • Współpracownicy
      • Praktykanci i stażyści
    • Organizacje społeczne

      • Fundacje
      • Organizacje społeczne i środowiskowe
      • Instytucje kultury
      • Służby bezpieczeństwa w górach (GOPR, TOPR)
      • Służby bezpieczeństwa nad wodą (MOPR, WOPR)
    • Dostawcy

      • Dostawcy treści, w tym stacje TV i producenci
      • Dostawcy urządzeń końcowych
      • Dostawcy podzespołów do produkcji własnych urządzeń końcowych
      • Dostawcy elementów sieciowych i innej infrastruktury
      • Dostawcy usług
Linie - pomarańcz
Mapa interesariuszy i formy dialogu z poszczególnymi grupami interesariuszy
Podmioty wchodzące w skład grupy interesariuszy Podejście i typ zaangażowania grupy interesariuszy Częstotliwość zaangażowania wg typu Kluczowe kwestie i problemy poruszane przez interesariuszy
  • Osoby fizyczne i firmy
  • Abonenci usług płatnej TV i telekomunikacyjnych
  • Telewidzowie
  • Użytkownicy IPLI
  • Strona internetowa (ankiety)
  • Punkty obsługi oraz infolinia (dialog, ankiety)
  • Badania opinii i satysfakcji, w tym User Experience i NPS
  • Na bieżąco – działania ciągłe, badania opinii – według potrzeb, a badania satysfakcji NPS – minimum 1 raz w roku
  • Ogólna satysfakcja klienta z operatora, skłonność do rekomendacji marki, trwałość relacji, skłonność do ponownego wyboru operatora oraz satysfakcji.
  • Badane obszary: oferta, punkty obsługi, telemarketing, call center, strona www, internetowe centra obsługi, korzyści finansowe, faktura
Podmioty wchodzące w skład grupy interesariuszy Podejście i typ zaangażowania grupy interesariuszy Częstotliwość zaangażowania wg. typu Kluczowe kwestie i problemy poruszane przez interesariuszy
  • Obecni pracownicy i ich rodziny;
  • Potencjalni pracownicy
  • Współpracownicy
  • Praktykanci i stażyści
  • Badania satysfakcji i ocena okresowa
  • Szkolenia i rozwój
  • Intranet, newsletter i ankiety wewnętrzne
  • Imprezy integracyjne
  • Programy benefitowe
  • Programy wolontariatu
  • Media społecznościowe
  • Bieżąca i cykliczna komunikacja
  • Stabilność i atrakcyjność zatrudnienia
  • Prorodzinna polityka kadrowa
  • Przyjazne miejsce pracy
  • Możliwości rozwoju
Podmioty wchodzące w skład grupy interesariuszy Podejście i typ zaangażowania grupy interesariuszy Częstotliwość zaangażowania wg typu Kluczowe kwestie i problemy poruszane przez interesariuszy
  • Uczestnicy rynku kapitałowego
  • Analitycy biur maklerskich
  • Akcjonariusze
  • Obligatariusze
  • Inwestorzy instytucjonalni i indywidualni
  • Agencje ratingowe
  • Raporty finansowe i niefinansowe
  • Bieżące komunikaty
  • Korporacyjna strona internetowa
  • Spotkania indywidualne
  • Konferencje i telekonferencje
  • Walne zgromadzenia akcjonariuszy
  • Badania akcjonariatu
  • Perception studies
  • Zgodnie z wymogami wynikającymi z obecności Spółki na GPW:
    • Sprawozdawczość finansowa raz na kwartał
    • Bieżąca komunikacja
    • Walne zgromadzenia akcjonariuszy co najmniej raz w roku
    • Dialog i spotkania zależnie od potrzeb
  • Sytuacja ekonomiczna grupy i polityka finansowa
  • Strategia i rozwój
  • Otoczenie konkurencyjne
  • Szanse i ryzyka działalności
  • Wartość spółki
  • Transparentność działania
  • Przyszłe inwestycje
  • Działania w obszarze ESG
Podmioty wchodzące w skład grupy interesariuszy Podejście i typ zaangażowania grupy interesariuszy Częstotliwość zaangażowania wg typu Kluczowe kwestie i problemy poruszane przez interesariuszy
  • KRRiT, UKE, UOKiK
  • UODO
  • GIOŚ, instytucje samorządowe
  • GUS, KNF, Krajowy Rejestr Sądowy
  • Rada Ministrów
  • Sejm i Senat
  • Komisja Europejska, Parlament Europejski, Rada Unii Europejskiej
  • BEREC
  • Rada Mediów Narodowych
  • Rada ds. Cyfryzacji
  • Konsultacje społeczne
  • Spełnianie obowiązków informacyjnych
  • Spotkania bezpośrednie
  • Wspólne inicjatywy i działania
  • Udział w konferencjach branżowych
  • Bieżąca komunikacja wynikająca z obowiązków informacyjnych
  • Zależnie od potrzeb
  • Wpływ na gospodarkę krajową
  • Rozwój rynku
  • Dostępność usług
  • Działalność zgodnie z normami i prawem
Podmioty wchodzące w skład grupy interesariuszy Podejście i typ zaangażowania grupy interesariuszy Częstotliwość zaangażowania wg typu Kluczowe kwestie i problemy poruszane przez interesariuszy
  • Dostawcy treści, w tym stacje TV i producenci
  • Dostawcy urządzeń końcowych
  • Dostawcy podzespołów do produkcji własnych urządzeń końcowych
  • Dostawcy elementów sieciowych i innej infrastruktury
  • Dostawcy usług
  • Relacje bezpośrednie
  • Kontrakty
  • Współpraca w ramach organizacji branżowych
  • Spotkania integracyjne
  • Konferencje branżowe i warsztaty
  • W zależności od potrzeb – na bieżąco i cyklicznie
  • Warunki współpracy
  • Transparentne zasady przetargów i współpracy
  • Dobre, długoterminowe relacje
  • Współpraca w ramach inicjatyw branżowych
Podmioty wchodzące w skład grupy interesariuszy Podejście i typ zaangażowania grupy interesariuszy Częstotliwość zaangażowania wg typu Kluczowe kwestie i problemy poruszane przez interesariuszy
  • Fundacje
  • Organizacje społeczne i środowiskowe
  • Instytucje kultury
  • Służby bezpieczeństwa w górach (GOPR, TOPR)
  • Służby bezpieczeństwa nad wodą (MOPR, WOPR)
  • Partnerstwa i wspólne inicjatywy
  • Wolontariat pracowniczy
  • Sponsoring
  • Dialog bezpośredni (organizacje środowiskowe)
  • Raporty naukowe
  • Debaty
  • W zależności od potrzeb interesariuszy i możliwości Grupy
  • Otwartość na dialog
  • Wsparcie finansowe i zaangażowanie ludzkie
  • Zrozumienie wartości, jakimi kierują się nasze spółki
  • Rozwianie ewentualnych obaw/wątpliwości dotyczących rozwoju technologicznego
Podmioty wchodzące w skład grupy interesariuszy Podejście i typ zaangażowania grupy interesariuszy Częstotliwość zaangażowania wg typu Kluczowe kwestie i problemy poruszane przez interesariuszy
  • Podmioty z rynku:

mediów

telekomunikacji

usług cyfrowych

  • Współpraca w ramach organizacji branżowych
  • Konferencje branżowe, debaty i warsztaty
  • Wspólne inicjatywy (np. raporty o stanie rynku)
  • Komunikacja bieżąca uzależniona od sytuacji rynkowej
  • Rozwój rynku
  • Właściwa regulacja rynku
  • Standardy
Podmioty wchodzące w skład grupy interesariuszy Podejście i typ zaangażowania grupy interesariuszy Częstotliwość zaangażowania wg typu Kluczowe kwestie i problemy poruszane przez interesariuszy
  • Dystrybutorzy
  • Reklamodawcy i pośrednicy reklamowi
  • Instytucje naukowe
  • Organizacje branżowe i izby handlowe
  • Związki sportowe
  • Kanały komunikacji bezpośredniej (np. strona WWW dla dystrybutorów)
  • Bieżące i cykliczne spotkania
  • Kontrakty
  • Kodeksy dobrych praktyk i samoregulacje
  • Konferencje i warsztaty
  • Raporty i sprawozdawczość
  • Pełnienie funkcji we władzach organizacji i izb branżowych
  • Aktywne zaangażowanie we wspólne projekty i działania (np. w ramach izb, konsultacje i stanowiska)
  • Komunikacja zależna od potrzeb interesariuszy
  • Działania proaktywne uzależnione od sytuacji rynkowej
  • Zaangażowanie Grupy w kształtowanie rynku
  • Rozwiązywanie problemów rynku i promowanie innowacyjności
  • Transparentność działań
  • Przestrzeganie norm i zasad
  • Otwartość na dialog
Podmioty wchodzące w skład grupy interesariuszy Podejście i typ zaangażowania grupy interesariuszy Częstotliwość zaangażowania wg typu Kluczowe kwestie i problemy poruszane przez interesariuszy
  • Prasa
  • Internet
  • Radio
  • Telewizja
  • Konferencje i wydarzenia
  • Informacje prasowe
  • Spotkania indywidualne
  • Wypowiedzi, komentarze i opinie
  • Strona korporacyjna
  • Media społecznościowe
  • Komunikacja bieżąca uzależniona od sytuacji rynkowej i bieżących wydarzeń w organizacji
  • Sytuacja ekonomiczna Grupy
  • Nowości w ofercie
  • Innowacyjność
  • Plany rozwoju
  • Nowości programowe
  • Wydarzenia sportowe
  • Testy produktów
  • Zaangażowanie społeczne
slide image
Jak kształtujemy nasze otoczenie rynkowe?

Oprócz kontaktów bezpośrednich z interesariuszami, kształtujemy swoje otoczenie rynkowe również poprzez działalność w stowarzyszeniach branżowych. Należymy m.in. do:

  • Polskiej Izby Informatyki i Telekomunikacji,
  • Krajowej Izby Gospodarczej Elektroniki i Telekomunikacji,
  • Polskiej Izby Radiodyfuzji Cyfrowej,
  • IAB Polska,
  • Stowarzyszenia Dystrybutorów Programów Telewizyjnych SYGNAŁ,
  • Polskich Badań Internetu,
  • Rady Reklamy,
  • Stowarzyszenia Kreatywna Polska,
  • Stowarzyszenia Emitentów Giełdowych.