Procedury i polityki związane z bezpieczeństwem danych w Grupie Polsat Plus: Polityka Bezpieczeństwa, Polityka Bezpieczeństwa Informacji, Polityka Bezpieczeństwa Danych Osobowych, Polityka Bezpieczeństwa Teleinformatycznego, oraz Plan Rozwoju Systemów Bezpieczeństwa Teleinformatycznego.
Respektujemy regulacje prawne
W 2020 r. otrzymaliśmy 2 wezwania z KRRiT po przeprowadzonym przez KRRiT monitoringu audiowizualnej usługi medialnej na żądanie IPLA. Wezwaniem z dnia 5 października 2020 r. Cyfrowy Polsat został wezwany do zaniechania działań naruszajacych art. 47 e ust. 2 ustawy o radiofonii i telewizji (nieprawidłowe oznaczenie materiału audiowizualnego), zaś wezwaniem z dnia 22 października 2020 r. spółka została wezwana do zaniechania działań naruszajacych art. 47 e ust. 1 ustawy o radiofonii i telewizji (stosowanie niewystarczajacych zabezpieczeń technicznych). Żadne z tych wezwań nie zakończyło się wszczęciem postępowania przeciwko Cyfrowemu Polsatowi.
Do Polkomtela spłynęły 3 reklamacje dotyczące samozapłonu sprzętu. 2 reklamacje zostały odrzucone przez producentów telefonów. 1 reklamacja została uznana przez producenta routera, przy czym nie ustalono przyczyn zdarzenia.
W 2020 r. w Polkomtelu:
- odnotowano 12 skarg dotyczących przetwarzania danych osobowych. Dla dwóch skarg PUODO odmówił uwzględnienia wniosków Skarżących. Dla jednej ze spraw PUODO umorzył postępowanie. Dla 6 skarg UODO wystąpił do Spółki o udzielenie dodatkowych wyjaśnień. Na dzień dzisiejszy UODO nie ustosunkował się jeszcze do złożonych przez Spółkę wyjaśnień,
- dla 3 postępowań wszczętych w latach 2018-2019 UODO wystąpił do Spółki o udzielenie dodatkowych wyjaśnień. Na dzień dzisiejszy UODO nie ustosunkował się jeszcze do złożonych przez Spółkę wyjaśnień,
- otrzymaliśmy 4 decyzje dotyczące postępowań prowadzonych przez UODO w 2019 r. (dla dwóch spraw PUODO umorzył postępowanie, dla dwóch spraw PUODO odmówił uwzględnienia wniosków Skarżących),
- w związku z prowadzonym przez UODO postępowaniem sprawdzającym wykonanie decyzji administracyjnej GIODO z 2015 r. w sprawie usunięcia kopii dokumentów pobieranych podczas zawarcia Umów o świadczenie usług telekomunikacyjnych, UODO wystąpił dwukrotnie do Spółki o uzupełnienie materiału dowodowego. Spółka udzieliła odpowiedzi oraz przesłała do PUODO protokół potwierdzający wykonanie decyzji administracyjnej. PUODO w styczniu 2021 r. przesłał do Spółki informację o zakończeniu postępowania.
Ponadto do Polkomtelu wpłynęło 29 wystąpień UODO w sprawie zgłoszonych naruszeń ochrony danych osobowych. W 2020 roku UODO skierował do Cyfrowego Polsatu S.A:
- 4 skargi dotyczące przetwarzania danych osobowych. Dla 3 skarg UODO wystąpił do Spółki o udzielenie dodatkowych wyjaśnień. Na dzień dzisiejszy UODO nie ustosunkował się jeszcze do złożonych przez Spółkę wyjaśnień. Dla jednej skargi dotyczącej naruszenia ochrony danych osobowych PUODO upomniał Spółkę za naruszenie art. 6 ust. 1 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady UE 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE,
- dla 3 postępowań wszczętych w latach 2018-2019 Spółka otrzymała decyzję PUODO (dla jednej sprawy PUODO umorzył postępowanie, dla dwóch spraw PUODO odmówił uwzględnienia wniosków Skarżących),
- dla jednego postępowania wszczętego w 2018 r., UODO wystąpił do Spółki o udzielenie dodatkowych wyjaśnień. Na dzień dzisiejszy UODO nie ustosunkował się jeszcze do złożonych przez Spółkę wyjaśnień,
- UODO wszczął w sierpniu 2020 r. postepowanie administracyjne w sprawie naruszenia przepisów o ochronie danych osobowych (naruszenia ochrony danych osobowych dotyczyły zagubienia dokumentów przez firmę kurierską oraz wydania dokumentów osobie trzeciej przez pracowników firmy kurierskiej). Spółka udzieliła obszernych wyjaśnień. PUODO przeprowadził postępowanie, w wyniku którego zgromadził materiał dowodowy wystarczający do wydania decyzji w sprawie naruszeń logistycznych. Na dzień dzisiejszy decyzja nie została wydana.
Ponadto do Cyfrowego Polsatu wpłynęło 13 wystąpień UODO w sprawie zgłoszonych naruszeń ochrony danych osobowych.
Bezpieczeństwo produktów i usług
Każda nowa usługa wprowadzana na rynek już na etapie projektowania jest poddawana analizie w kontekście bezpieczeństwa. Określane są kluczowe wymagania, a przed komercyjnym uruchomieniem wszystkie komponenty są weryfikowane.
W Grupie Polsat Plus mamy świadomość, że oferowane przez nas usługi mają wpływ na codzienne poczucie bezpieczeństwa milionów Polaków. Przykładem – oprócz współpracy ze służbami ratownictwa wodnego i górskiego – może być usługa „Gdzie Jest Bliski” albo program do kontroli rodzicielskiej nowej generacji, stworzony przez rodziców dla rodziców.